Bukan Sekadar Hiburan Semata-Mata

Cara Elak Kehamilan Dengan Sistem Kalendar

 


Doktor, saya baru berkahwin tapi saya dan isteri sepakat untuk tidak mempunyai anak lagi  kerana alasan kerjaya. Jadi setiap kali melakukan hubungan intim saya menggunakan kondom. Tapi kerana kurang selesa dan isteri saya kurang puas jika menggunakan kondom, saya berfikir menggunakan sistem kalendar.


Menurut doktor sejauh mana tahap kejayaan sistem kalendar (peratus) dan biasanya gagal kerana apa? Bagaimana cara pengiraan kalendar yang betul?.

Jawapan

Sistem kalendar mempunyai tahap kejayaan yang relatif baik bila haid isteri anda teratur.Jelasnya, hubungan intim harus dielakkan pada hari ke 12 sampai dengan 15 semasa subur isteri anda, yang dikira dari hari pertama haid. Bila haid isteri tidak teratur sebaiknya menggunakan kondom saja, kerana sistem ini akan gagal.
Tag : Info
Back To Top