Kebaikan rokok yang mesti kita ambil tahu!!!

Di kotak rokok (kecuali rokok seludup) terdapat tulisan "Amaran Kerajaan Malaysia, merokok membahayakan kesihatan", gambar-gambar ngeri seperti kaki, janin, mulut dan sebagainya.  Perokok pasif adalah orang yang tidak menghisap rokok tetapi menghidu bau asap rokok dari rakan, suami dan sebagainya juga terdedah kepada barah, apa lagi yang merokok.  Ringkasnya, merokok berbahaya kepada kesihatan.

Tetapi beberapa penyelidikan baru-baru ini mengatakan sebaliknya.  Merokok adalah digalakkan kerana merokok boleh dikatakan mempunyai faedah tersendiri.  sebenarnya menurut kajian statistik ada hubungan positif antara merokok dan kehidupan kita.

Ada 3 kebaikan merokok:

 1. Berumur;  semakin banyak anda merokok semakin lama anda kekal muda.

Kerana merokok mengganggu kesihatan, ada yang mengatakan bahawa rokok dapat mengurangkan jangka hayat beberapa minit, jadi dapat disimpulkan bahawa dengan merokok, anda tidak akan menjadi tua.  Mati muda bermaksud kekal muda.


2. Anti Rabies

Rabies adalah penyakit mematikan yang disebabkan oleh gigitan haiwan seperti gigitan anjing.  Dengan merokok kita dapat mengelakkan gigitan anjing dengan mudah.

Bagaimana;

Lari je, dalam 2 atau 3 minit, kita pancit dan secara tidak sengaja akan membongkok.  Anjing itu menyangka anda akan mengambil batu.  Seperti yang diketahui umum, anjing takut dilempar batu, lalu anjing tu berlari tanpa tanah yang cukup…

Jadi ... selamatkan kita dari rabies.


3. Anti Rompakan

Pencuri biasanya akan datang pada waktu tengah malam atau awal pagi ketika kita dibuai mimpi.  Ok, ketika pencuri datang di tengah malam.

Tiberrrr....

Anda sedang UHUK… UHUK batuk dan batuk.  Pencuri itu pasti menyangka kita tidak tidur lagi.

Jadi, batuk kita menyelamatkan kita dari rompakan.